Storingen 2017/2018

Vrijdagavond 27 mei was er een netwerkstoring bij de vps hoster waardoor de webserver tijdelijk onbereikbaar was, dit was rond 20:30u weer verholpen.

Vrijdagochtend 4 mei om 06:45u is er een storing op de mailserver ontdekt, deze was tegen 07:10u weer verholpen.

Op donderdag 15 en vrijdag 16 februari heeft een grote, publieke RBL (realtime blacklist) genaamd SORBS.net, waarmee spam gefilterd wordt, tijdelijk diverse mailservers van google/gmail op haar zwarte lijst gezet. Daardoor kan het zijn voorgekomen dat legitieme berichten van sommige gmail-gebruikers niet zijn aangekomen in uw inbox. Normaliter probeert Google bij niet afgeleverde berichten dit later alsnog te doen, dus deze berichten kunnen vandaag of in de aankomende dagen alsnog arriveren.

Donderdag 1 februari is er een grote storing op onze eigen webserver geweest, n.a.v. de effecten van het spoedonderhoud door de vps-hoster eerder deze maand. Een tijdelijke backup is dezelfde dag teruggezet en de server was weer volledig hersteld/stabiel op zondagavond.

Er heeft zich op op zaterdag 6 januari 2018 op de mailserver een probleem voorgedaan, hierdoor is ontvangst en/of verzending van uw mail op dat moment mogelijk kort onderbroken of vertraagd geweest. Ook kan het tijdelijk voorkomen dat verzonden e-mails – naar sommige mailadressen c.q. mailservers – niet goed aankomen (foutmelding: gdubd truncate), dit moet zich in de loop van maandag of dinsdag automatisch oplossen. Probeert u vervolgens nogmaals eventueel niet goed aangekomen e-mails te verzenden. Onze excuses voor enig ongemak!

Ziggo heeft op donderdag 15 juni en vrijdag 16 juni 2017 last (gehad) van omvangrijke netwerkproblemen, waardoor voor sommige Ziggo abbonnees onze servers tijdelijk onbereikbaar zijn geworden.